Sumner of love – 2009

Bernard Sumner har gjort det igen. Bildat ett band alltså (går att läsa om här bland annat).

Bad Lieutenant. Bad Lieutenant. Bad Lieutenant.

Jag hoppas att namnet är ett infall av Alex James, osthandlare, spexare och självgod jävel. Bad Lieutenant…

Apropå New Order. Känner mig tvungen att påpeka följande ”pärla” ur låtskatten:

Here comes love, its like honey
You cant buy it with money

(Crystal, från 2001s ”Get Ready”-album)

Senast jag besökte Hemköp vid Värnhemstorget gick det definitivt att köpa honung.

…Och när jag ändå är igång måste jag även påpeka att The Killers fick sitt namn ifrån videon.

Kommentera

