Bored to Death 1

Under rubriken ”Bored to Death” hittar vi idag svenska journalister som gör sig lustiga över att bilmärket Koenigsegg, skämtarna som påstår sig kunna hantera SAAB, påminner en aning om varumärket Kinderägg.

Detta kan verka lustigt vid en första anblick men det är det inte. Dels för att ordvitsen i sig inte är särskilt kul och dels för att det i mina ögon verkar som hela affären är ett skämt som har gått för långt.

Känn på det här t ex:
Christian Von Koenigsegg
Bård Eker
Augie K Fabela

Jag utmanar mina läsare att hitta på en storyline som involverar dessa tre namn. Storylinen ska dessutom innehålla: en skattkista, en ond hantlangare som heter Igor samt ett fall från en hög höjd i slutscenen.

Bryt inte era nackar för den här uppgiften. Det finns inget pris förutom min respekt att hämta.

Annonser

2 Responses to Bored to Death 1

  1. Koenigsegg skriver:

    I wonder how things will go now Koenigsegg owns SAAB, some engine swaps perhaps?

    • Indy skriver:

      Sorry mate. Seems like you’ve missed the twists and turns the last 3-4 months. Koenigsegg are out of reach of SAAB. Some say that the bid wasn’t serious enough while some say that GM killed it off in order to get rid of a future competitor. One reason for the later is that GM already has transfered some SAAB technology to their Opel factories and that this both brands are a bit too close when it comes to market segments.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: