Katastrofala bilder

Vi lever i en bildkultur. Det är en bra början på det här inlägget som jag dessvärre varken orkar eller kan följa upp med några bra argument just nu.

När jag ser bilder som den här så tänker jag instinktivt: var finns den roliga bildtexten?

 Tågkrasch - bild från DNs hemsida

Uff da!Tågkrasch i Washington - bild från DNs hemsida

Jag förväntar mig något i stil med ”inte ikväll älskling” eller någon annan mer eller mindre fyndig bildtext. Sen kommer givetvis uppföljningsreaktionen när man konstaterar att det är nio döda och omkring 70 skadade. Frågan är, tänker bildredaktören samma tanke? Han/hon borde ju vara mer härdad än vad jag är.

Kommentera

