Ad Crusade pt3

Idag är det lite stiltje på Åkerlunds jakt-fronten. Inget nytt från Sam ”Sam” Wilson. Inget svar från Chimney Pot, som har reklamfilmen liggande på sin hemsida (ett vidrigt företag som hyser både Åkerlund och Renck och dessutom har trailern till kommande hatobjektet ”Sommaren med Göran” liggande bland sina projekt)(1).

Jag försöker ta det med ro men lyckas inte riktigt. Istället sänder jag iväg ett sent mejl till Stefan Santos, en uppföljare på mejlet jag fick svar på igår.

Samtidigt är jag lite orolig för Peter Stormare. Hur kunde det gå så fel? Han brukade ju ha viss respekt här på hemmaplan, fick hyfsade roller i Hollywood och nu det här…

Programmet där SVT stänger in galna old timers på ett slott gav visserligen klara indikationer på att allt ”inte stod helt rätt till” så att säga. De små fragmenten av det jag såg (typ en hundradel av exponeringen av tv-serien som jag pådyvlades av kvällstidningarnas löpsedlar) gav intrycket att Peter hade nån slags tvångstankar när det kom till sex. Klart fanken att karln släpper till och släpper den personliga integriteten när han blir påhoppad av fans på gymmet(2).

Kommer han någonsin att repa sig?(3)

(1) Nej, jag orkar inte länka till skiten. Nån kvalitetskontrollen får det lov att vara.
(2) Detta är en referens till reklamfilmen som jag har länkat till i tidigare inlägg i mitt korståg mot den åkerlundska estetiken
och tillvaron på jorden.
(3) Och i så fall, kommer jag att bry mig om det?

Kommentera

