Danskar – pt 4

Köpenhamns huvudbangård, fredagen 31:e juli, 10:21:

Jag väljer att ignorera att den unge mannen har en keps som sitter ovanpå huvudet, istället för PÅ huvudet.

Jag väljer att ignorera att han har på sig en konstig röd/vit mc-skinnjacka över en t-shirt med jättemycket text på.

Jag väljer även att ignorera att han kämpar med att hålla tillbaka sin enorma kamphund som ser ut att vilja bita skallen av en narkomans slitna schäfer.

Istället fastnar min blick på den unge mannens jeans. De är stentvättade, fransade längst ned och de har jättemånga dragkedjor. Bland annat strax under knävecken (dock ej runtom, så att jeansen kan förvandlas till shorts, vilket hade varit praktiskt på sätt och vis) och, givetvis, tvärs över bakfickorna. Frågorna jag ställer mig efter att ha sett detta denim-mirakel är:

1. Är inte dragkedjor dyra? Detta borde pressa upp priset på byxorna.

2. Bortsett från homies med kamphundar finns det en marknad för de här kreationerna?

3. Varför lägga ut så mycket (pekar tillbaka till fråga 1) pengar på ett så fula brallor?

Och avslutningsvis: vad det kommer att pipa när han ska passera säkerhetskontrollen på en flygplats!

Kommentera

