Ad Crusade pt7

Inte sällan så ägnar jag mig åt att fylla den här bloggen med det som pågår i mitt inre själsliv. Det kan handla om att låta mig få utlopp över folk som inte har vett och etikett när det kommer till köande eller folk som har på sig märkliga byxor. Över helgerna låter jag sedan en vecka tillbaka den så kallade helgdeckar’n Mainer vid Götlaborgspolisen att få utrymme.

Men.

När hela världen står utanför (Jumper) och knackar på är det svårt att sitta tyst. Just nu har jag haft ett korståg mot ett svenskt bryggeri(1) där jag har försökt att få kontakt med motparten för att nyansera och om tillfälle ges kanske även ironisera över dennes ståndpunkter.

I fallet med bryggeriet visade det sig, efter en kort kontakt med brand managern Stefan Santos, en man vars namn har genererat mer än en träff till just denna blogg, att de hade väldigt kort uppmärksamhets-spann. Ifrån reklambyråfolket har jag inte fått ens ett out-of-office-meddelande.

Därför värmer det när handläggaren på ASA, Advertising Standards Authority, bryr sig om att skicka brev och upplysa om hur det går med mitt ärende.

ASA skriver:

Dear Mr Wulff

YOUR COMPLAINT

Thank you for contacting us about an ad for Mariestad lage, broadcast on TV3. We are writing to tell you that our investigation of your complaint is still in hand. As soon as we are able to do so, we will write and inform you of progress.

Thank you for raising your concerns with us and for your patience while we complete this process.

Yours sincerely
XXX
Investigations Executive

Stort tack till ASA.

(1) …men i förlängningen även en viss hårdrockande reklamare.

Kommentera

