Vad händer i helgen?

Det närmar sig det bistra slutet på veckan. Fredagen avlöses av två dagars helg.

Helg, på den här bloggen, innebär att Mainer vid Götlaborgspolisen tar över stafettpinnen. Inläggen kommer att dyka upp kvällstid, fredag – söndag, när en del människor ger sig ut i det nattliga folklivet och andra somnar framför TV-apparaten med en rejält tilltagen whiskey i näven.

Samtidigt så väntar jag besked från en kvällstidning. Jag har lyckats få kontakt med en av två reportrar som ”bevakade” Baby P-rapporteringen i Storbritannien och bara därigenom gick ett steg för långt om någon frågar mig. Det hade vara kul att få bådas ståndpunkt men än så länge är det tyst som i graven på en redaktionen.

Stort tack ska framföras till signaturen(1) Cornelis Vreeswijk som använde sig av kommentarfunktionen. Det är fint att få feedback på det man skriver, vare sig det är medhåll eller mothugg.

Jag hoppas att de som har upptäckt bloggen under den gångna veckan (det har skett en radikal ökning av träffar på sidan under vecka 33) känner sig välkomna tillbaka.

Härmed lämnar jag över till Mainer vid Götlaborgspolisen, med viss reservation för att det kan komma något inlägg under helgmorgnarna om jag plötsligt finner en ”axe to grind”.

Trevlig helg!

(1) ?

Kommentera

