Mancs go home!

Jag säger inte att jag inte gläds när det går bra för Arsenal.

Men.

När regerande ligamästarna Manchester United biter i sura äpplet mot nykomlingarna Burnley så värmer det i hjärtat. Man Utd hade en rätt kämpig öppningsmatch där de verkade ofokuserade (1-0 mot Birmingham). Att de dessutom dras med skador på Ferdinand och Vidic, av många sedda som det mest effektiva mittbackparet under säsongen 08/09, kan vara en förklaring. Att nyförvärvet Valencia inte är någon CR7 (that´s Cristiano Ronaldo for you) kan vara en annan. Man Utd utan CR7 var en rätt trög maskin, vilket visade sig när han inte fanns med i truppen.

Nu stod allt och föll med stackars Rooney som drog på sig ett gult kort i frustrationen. Rooney har ett tungt ansvar under den kommande säsongen och förväntas kompensera för så väl CR7 och Tevez (även om den senare kanske var lite för lik Rooney för att fungera tillsammans).

När sedan Carrick bränner sin straff känns Man utd plötsligt allt mindre troliga som solklara vinnare i år.

Det här året misstänker jag att åldern kommer ta ut sin rätt på Scholes, Giggs och Neville. Lägg där till den ”nye Henrik Larsson”, super-sub-to-be Michael Owen. Jag spår att det kommer att bli ett intressant vintertransferfönster.

2 Responses to Mancs go home!

  1. Sofia skriver:

    Du skriver för mycket. Är man borta en vecka har du redan skrivit en miljard blogginlägg, och då orkar man inte skrolla igenom hela altet.

    • Indy skriver:

      Hej Sofia, kul att du läser min blogg. Det här är rätt vanlig kritik mot min blogg; att jag är för produktiv. I sommar har jag haft möjlighet att skriva mycket men det är möjligt att jag kommer bli tvungen att slå av en aning på tempot inför hösten. Jag brukar försöka skriva två inlägg per dag, allt från korta länktips och ett och annat episkt(1) inlägg. Anledningen till detta beror nog på att jag själv arbetar på ett ställe där jag har tid att kvickt gå in på Internet och kolla till och från. Efter som jag gör det uppskattar jag bloggar som uppdateras regelbundet.

      Kanske går det att lösa ditt problem om du kollar upp etiketter som du tycker att jag skriver bra om, så kan du börja att kolla det och sen skrolla när du har mer tid?

      Hoppas att du är nöjd med mitt svar. Som blev karaktäristiskt långt.

      (1) Nja.

Kommentera

