Brudar och bärs

Just nu bombas vi från dumburken med den här skiten.

Kvinnor är logotomerade offer som är hälften Imelda Marcos, hälften Frida Fahrman, hon som är dagen-innan-löning-fattiga Ebba Von Sydows lågbudgetvariant av Elin Klings bortskänkta Sofie Fahrman ur Blondinbellas egna sortiment.

Karlar å andra sidan är festivalstöliga ingenjörstudenter på grönbete. Inga sansade, jämtländska livsnjutare inte.

Det senare det kan jag ta. Det tycker jag rent av att vi, män, kan bjuda på. Däremot så saknar jag bärsande brudar i reklamen. Varför får vi aldrig festa med dem? Av egen erfarenhet kan jag rekommendera att stöla i kvinnors sällskap. Jag tycker om tjejer som inte tvekar för att svepa en Tuborg eller knäcka ett sexpack Falcon Bayerskt.

Jag vill passa på att göra det här till en jämställdhetsfråga. Är det rimligt att vi i ett samhälle där den kvinnliga delen av befolkning tjänar mindre än den manliga ska lägga på ett kulturellt tvång att de ska dricka vin eller dåliga cosmos som kostar dubbelt så mycket som en stor stark?

Ytterligare ett lager (HA! lager!) på min hyllning till bärsande brudar läggs på med den här nyheten: malaysiska Kartika Sari Dewi Shukarno som har dömts till spöstraff på grund av att hon har just tagit en öl.

Det är därför, snudd på, varje fri kvinnas plikt att ta en öl för att visa sitt stöd. Så skit i vad de malaysiska mullorna, Cissi Wallin och Hillevi Wahl och alla de andra gratistidningskrönikörerna skriver för en kort sekund(2) och svinga en bägare.

(1) …motvilligt…
(2) …eller ännu bättre: resten av era liv…

2 Responses to Brudar och bärs

  1. e skriver:

    Jag håller i stort med, utom att jag älskar den där reklamen av den enda orsaken att killarna som tjuter är så söta och roliga, framförallt han näst längst till vänster i närbildsklippet.

    • Indy skriver:

      OK. Låt gå för att killarna är söta och roliga. Som sagt, det bjussar vi på. Tyvärr träffar brudarna 11 på annoy-o-metern. DE skulle behöva varsin kall Heineken och chilla lite.

Kommentera

