R.I.P Swayze

Näst efter Sound of Music är förmodligen Dirty Dancing den film som jag har sett allra flest gånger. Nog sagt om det.

Jag har dock inte insett hur stor Patrick Swayze var. Jag menar; kolla in det här:


130 SVT Text Tisdag 15 sep 2009
KULTUR Publicerad 15 september

Skådespelaren Patrick Swayze död

Den amerikanske skådespelaren Patrick
Swayze har avlidit efter en lång tids
kamp mot cancer i bukspottskörteln,
meddelar hans agent.

Den 57-årige stjärnan fick diagnosen
i januari förra året. Han sade att
han vägrade vika sig för sjukdomen
och förde sin kamp mot den offent-
ligt trots att läkarna gav honom
högst en procents överlevnadschans.

Swayze hade några av sina mest kända
roller i filmerna Dirty Dancing och
Ghost, liksom i tv-såpan North and
South som handlade om inbördeskriget
i USA.

Vad då? frågar sig bloggläsare nu. SVT Text uppmärksammar Patrick Swayze, det är väl ingen big deal?

Jo! Det är precis vad det är. Kolla in sidnumret uppe i vänstra hörnet. SVT Text har alltså placerat Swayze hädangång på sidan 130, det vill säga första sidan för utrikesnyheterna. Jag, i min enfald, trodde att den här tragiska händelsen max skulle nå till sidan 150, det vill säga första sidan för kulturnyheter.

Jag insåg förmodligen aldrig hur stor Swayze var förrän det var försent.

Kommentera

