Träfflistan: 16 augusti till 16 september

Så här såg topp-10-fördelningen av träffar från sökmotorer ut på min sida från 16 augusti till 16 september.

folkporr 115
champions league 2009 42
glenn beck 15
fantasy namn 15
kvinnlig porr 14
2012 trailer 12
indy mainer 10
americas next top model 7
goindy 6
fantasynamn 5

Studio Ett-inlägget är fortfarande den stora ”dragaren” till min sida, nu i konkurrens med Dirty Diaries (även om de sökningarna är rätt kreativa och/eller specifika). Champions League-lottningen gav även den resultat på min sida.

2 Responses to Träfflistan: 16 augusti till 16 september

  1. Maricka skriver:

    Hej du,

    har inte haft din blogg inlagd som ett bokmärke på jobbet och därför halkar jag ur konversationerna från tid till en annan. Sist jag var inne dissekerade du Ann Heberlein och igår lånade jag boken på biblioteket och gick hem och sträckläste. Nu skulle jag gärna vilja p-r-a-t-a om fenomenen: Indys Ann-ilska, lycka och framförallt boken (som var bra tycker jag). Shoot. I valfritt forum.

    • Indy skriver:

      Hej du,

      du har alltså läst boken. Det ger dig ett övertag, speciellt när det kommer till att vinna tävlingen ”flest antal böcker med osvängiga titlar i bokhyllan”. Om vi bortser från det så har jag baserat min diagnostiserade Ann-ilska på tre saker:

      1. Debatten i radion, som jag inte har lyckats hitta någonstans. Jag lät bli att skriva ut det förra gången jag skrev om det men jag vill tillägga att hon använde sig av argumentationstekniken ”upprepa motståndarens argument med löjlig röst”. Det tycker jag är omoget och ovärdigt någon som har papper på att vara ett ess på etik.

      2. Hennes finlandsfärje-artikel.

      3. Artikeln om Odell i Expressen, som jag har länkat till tidigare. Det har visserligen kommit fram (i senaste artikeln, länkat till i det här inlägget) att Heberlein inte visste att hon hade att göra med en person som (…även hon…) hade en historia med ”psykisk sjukdom”. Det tycker jag att någon på Expressen borde ha tagit sig tid till att upplysa Heberlein om. Den bakgrundsinformationen om skribenten hade däremot skribenten själv, kvällstidningen Expressen och förmodligen en stor del av kultursidesläsarna. I det här fallet är jag alltså mest förbannad på Expressen men (som jag argumenterade, måhända karaktäristiskt slängigt och nonchalant) även en professor i etik borde i mina ögon ha koll på att det ligger något ”stenkast-i-glashus”-mässigt över en bipolär person som först försvinner spårlöst, utlöser larmklockor, dyker upp och sen har mage att attackera någon för att skrika-vargen-kommer. Jag tolkar det från min horisont som att ingen får närma sig fenomenet ”psykisk sjukdom” utan att först ha fått godkännande från Professor Heberlein.

      Som vanligt tenderar man, särskilt om man är en person som tenderar att använda tonfall och gester, att framstå som en smula/helt jävla rabiat när man formulerar sig medvetandeströmmandes (jag hamnar förmodligen i den andra fållan i det här resonemanget) men det här är min åsikt i fallet. Just nu.

Kommentera

