Tebax

Ungefär en vecka har gått sen jag lämnade landet för att åka över till London. Under veckan som har passerat har det nått mig genom engelska nyhetsmedier att ett spektakulärt rån har genomförts på svensk mark(1). Det har även varit en fortsatt jämn media-skymning i vilken hon-vars-namn-inte-får-nämnas har fått ytterligare oproportionellt stort genomslag. När jag surfar runt på Sveriges kultursidor verkar 90 % av innehållet handla om att kulturredaktörer har jagat Jan Guillouer(2) i Göteborg. Kul för er. Under tiden har jag shoppat böcker av fantastiske Luke Haines, fantastiska Marina Hyde, fantastiske Charlie Brooker och intressante(3) Nick Cohen på Waterstones. Kul för mig.

Det var alltså en perfekt vecka att lämna landet under.

Jag kan meddela att jag har fått nya uppslag om BBC, vilka jag givetvis inte ska undanhålla mina läsare. Det lär alltså bli ett BBC-veckan revisited-inlägg inom kort.

(1) …vilket jag har alibi för…
(2) Det vill säga inhemska storheter som man aldrig har hört talats om från det att man stiger av i Sassnitz, Stansted eller Newark.
(3) Visst tvivel.

Kommentera

