En blick in i framtiden (från igår)

”Time waits for no man”, sägs det (1). Jag har för vana att inte kolla på hemladdade program för vare sig dator eller TV (eller lyssna på nedladdad musik för den delen heller) men igår gjorde jag ett undantag. En kollega erbjöd mig att kolla på två nedladdade TV-program ”direkt” ifrån amerikansk TV. Det rörde sig om en episod av The Simpsons och en episod av Family Guy.

Precis som de flesta som har tillgång till TV6 följer jag de här två tecknade serierna någorlunda regelbundet även om jag allt oftare kommer på mig själv med att säga:

Det här avsnittet har jag redan sett!

Det var därför intressant att se vad som pågår i de bägge serierna just nu, även om nuet redan har passerats. Båda episoderna hade sänts i USA under helgen som gick till skillnad ifrån de episoderna som sänds i svensk TV. Här nöjer vi oss med episoder som driver gäck med Clinton (2).

Family Guy-avsnittet ifråga var en pastisch på en 80-talsfilm med Dan Akroyd och Chevy Chase. Eventuellt var de med i serien och bidrog med sina egna röster. Det fanns även med en sido-historia om att Peter Griffin, Family Guys egen Homer Simpson, och hans vänner bildade en improvisationsteatergrupp. The Simpsons-avsnittet handlade om att Marge var tvungen att ställa upp i en Ultimate Fighting-tävling för att se till att få stopp på just Ultimate Fighting-tävlandet.

Dessvärre var båda episoderna tråkiga. Risken att jag, inom en förmodligen inte särskilt snar framtid, kommer att finna mig själv uttråkad framför TV:n är alltså överhängande.

(1) Inte särskilt ofta.
(2) Gäller för The Simpsons.

Kommentera

