Utrikesmaskot

Förresten. Jag måste bara tillägga en sak till:

Under OS-invigningen, den som var för en vecka sedan, så finns det alltid trupper som består av en (1) enda person. Oftast en mansperson med brist på självinsikt och vänner som kan påvisa det absurda i att ställa upp. Jag kan tänka mig hur det ser ut hemma i TV-sofforna när enmanstruppen vandrar in. Det jublas och viftas med flaggor. Jippee! Vi är med! Vi tar plats!

Precis samma känsla får jag när jag ser Carl Bildts vanliga rulla med standard-shots som han får när han presenteras på Aktuellt. Jag förmodar att det är den där enmanstruppens sort av beundran som Bildt väcker hos vissa svenskar.

Kommentera

