Stoke City – Arsenal 3-1 (omgång 28)

Stoke City 1
Pugh 8
Arsenal 3
Bendtner 32,
Fabregas (straff) 90,
Vermaelen 90

En dålig jävla repris på Taylors tackling av Eduardo i den där fördömda matchen mellan Arsenal och Birmingham. Exakt så känns det då jag ser bilden på Ramsey och hans avsparkade fot. Det är fan-i-mig det värsta jag vet de där bilderna. Om någon mot förmodan önskar försätta sig i det där stadiet av illamående är man välkommen att klicka på den här länken, men det är inget jag rekommenderar.

2008 var förlusten mot Birmingham vändpunkten för Arsenal, som tidigare varit ligavinnar-aspirant. Luften gick ur laget och vårsäsongen var mycket tung, även om det ändå räckte till Champions League-kval.

Den här matchen vänder Gunners från lika till vinst med en straff i 90:e minuten och det är tre poäng. Men det är den där förbannade bilden som dröjer sig kvar.

Detta skrivet menar jag inte alls att det var något avsiktligt bakom benbrottet. Av youtube-klippet som jag har sett att döma ser det ut som att Shawcross gör en idiotisk och misslyckad brytning. För talangen Ramsey innebär det här åtminstone ett halvår av rehabilitering.

Kommentera

