Siouxionismen

Å ena sidan: I förebyggande syfte, mot framtida påhopp ifrån Svante Weyler, killen som vet hur man väljer sida och gör det med en bang. JFC…

Å andra sidan: T-shirten. GAH! Vill ha!!!

11 kommentarer till Siouxionismen

  1. Cecilia skriver:

    Kuriosa: Såg henne i Folkets Park i Lund nån gång på tidiga 80-talet. Två skinheads fanns också i publiken, stod längst fram och diggade satan. Siouxie svingade sladden till sin mick och tjoffade den rakt i huvudet på den ena av dem. Ett statement så tydligt som något.

    • Indy skriver:

      Satanistiska skinheads? Klart som korvspad att de tiggde om att få lite soundsystem i skallen.

      Jag vill flagga för hennes senare material också för den delen. Mantaray som kom för något år sen är riktigt bra den med.

  2. Cecilia skriver:

    Får kolla in den- har inte alls följt henne på senare år.

    Det ena skinnhuvet var f ö neurosedynskadad – hans ena arm var bara en stump. Det hela kändes så korkat, minns att jag funderade över om han insåg att hans status hos Führern & Co. inte hade varit direkt hög.

    • Indy skriver:

      Tjenare. Jag har själv blivit upptryckt mot en vägg av polska skinheads. De släppte mig eftersom jag var svensk, vilket de var cool med. ”Zwidn?! Zwidn iz good. Zwidn iz vite pauer!” I situationen kände jag mig inte tvingad att nämna vita bussarna och en generös invandringspolitik… Och neurosedynskadade skinheads? har ”politisk korrekthet” gått så långt överstyr att inte ens skinheads får vara selektiva i vilka de släpper in i gänget? You couldn’t make it up!

  3. Cecilia skriver:

    Nu var det ju ett tag sen, så man får hoppas att de skärpt till reglerna. Nån jävla ordning får det väl ändå vara. Några lytta, lesbiska negernazister vill vi väl ändå inte ha på våra gator?

  4. Henrik skriver:

    När vi ändå minns: På min gamla gymnasieskola fanns ett skinhead. Han hade verkligen lyckats fånga looken riktigt bra, rätt dojor, rätt jacka, rätt frisyr. Det var bara en liten detalj som störde: minst en av hans föräldrar var helt uppenbart född i Afrika.

    Jag kan än idag komma på mig själv med att undra om han menade allvar, om han var briljant ironisk (det var ju på 90-talet) eller bara riktigt korkad.

    • Indy skriver:

      Låter lite som en av den svensk arier-frontens mest kända ansikten: Jackie Arklöv. En kompis bodde granne med honom i sin ungdom och var också rätt konfunderad över hans livsval.

  5. Cecilia skriver:

    Kanske är vi bara fördomsfulla. Kanske utgör de här stackars existenserna en geografins motsvarighet till transsexuella – födda med fel hudfärg/nationalitet, helt enkelt. Säkert lika plågsamt, men svårare att fixa till på kirurgisk väg.

  6. Henrik skriver:

    Ja, är det inte rasistiskt att hävda att man inte kan vara svart och nazist? Har vi inte kommit ifrån sådana begränsande kategoriseringar av människor?

  7. […] Jag skrev om den här och i New York gjorde jag slag i saken. Hade kanske varit lite mer på riktigt om den varit mer […]

Kommentera

