She-douche

Det är förmodligen uttalet som gör det. Ameeerrricka.

Ett tag trodde jag att sinnestillståndet ”douche” var något som endast herrar hade tillträde till, lite som en klassisk golfklubb eller en urinoar. Enter the she-douche.

Det ska tilläggas att jag är ett belägg kort för att ha en P1-spaning. Ett tag funderade jag på att blandade in Kim Wilde, men det hade varit befängt. Wilde saknar uttalet. Vi koncentrerar oss istället på mina två exempel:

Exempel 1.

Exempel 2.

OK, vad ger det här. Två kvinnliga frontfigurer med knasigt euro-(ojrååå-)uttal. En analys av världens återstående supermakt som inte ens skulle gå igenom på Aftonbladets kultursidor. Mycket shit-wisdom, den där sortens kunskap man inte kan nå genom att läsa, suck, böcker.

Jag ber att få återkomma när jag har exempel tre. Tills dess.

Kommentera

