Cheryl Cheryl – You’re a Tweedy Girl

Hon från Girls Aloud

Toon Cole for School

Tidigare läsare vet att jag när en beundran för den här sortens schlock. När Ashley ”Judas” Coles ex, hon från Girls Aloud (Nej, inte hon den snygga utan hon den där… Äsch, det är nog lättare om du kollar upp det själv), släpper sin singel ”Fight for this love” kan jag inte låta bli att jubla, knäcka en diamond white cider och slå volter.

Förutom en bra låt med precis lagom mycket drama, och lite för lite text i andra versen, får vi dessutom video med Cheryl Cole i flera olika outfits. Jag listar 6 stycken av dem…

1. Cheryl from The Block. The Council Estate face lift kallas den här frisyren, på ett nedsättande vis, när allt hår samlas i en rätt hård knut på huvudet eller i nacken. Om Cheryl siktar på att göra en Victoria Beckham och bli ”fashion” är det här ett stilmässigt felgrepp. Vill Cheryl däremot ge ett shout out till sina rötter i Newcastle så är hon helt rätt. Jag hade lämnat över min mobil och plånbok på stört om jag träffat henne i hissen på väg hem en mörk natt i Cowgate council estate.

2. Lady Ga…ls aloood. Tik-tok-ra-ra-oh-la-la. Den här looken har vi dragits med ett tag nu. Glasögon- och luv-kombon signalerar electrobeats.

3. That’s why mums go to Iceland-cool. Hallå där lågpriskedjan som letar nytt ansikte efter att Kerry Katona har ett trassligt liv!

4. I’d nail ‘er anytime! ”So ms Cole, you’re really in to fashion and all that, aren’t you?” ”Sheeer luv, in to fashionalldat, I am. Spaaaykes this un’s got!”

5. Cole-onel Caddafay, I suppose? Här blir det hi-fashion av det. En homage till nyss hädangångne Malcolm McLarens maoist-stylning av New York Dolls? McLaren hade kunnat få ta den med sig.

6. The rooound oop. Back in the hood. Här hade jag kunnat dra till med något i stil med ”den fattiga kvinnans David Beckhams ex-fru försöker efterlikna David Beckhams fru” men det hade varit på tok för elakt. Cheryl klär ut sig till Tigger och det är bra, bara bra.

Hur reagerar du på ”Cheryl Cheryl – You’re a Tweedy Girl” på Goindy?

* Jag blir glad – 56564089650560389
* Jag blir arg – 5324333
* Jag blir nyfiken – 141
* Jag bryr mig inte – 9999999999999999999999999999999

Kommentera

