Kulturavbrott – Karin Olsson sätter tonen

Shit, vad jag kan vara ettrig. Först högg jag på att Karin Olsson svarade mesigt på rätt intetsägande frågor i P1s Nya Vågen. Var inte det nog? Uppenbarligen inte.

I den här artikeln, angående avslöjandet som drog upp byxorna på Teatersverige och drog ned byxorna på Ekots ”granskning”, resonerar Karin Olsson på följande vis (det här är slutklämmen på hennes artikel):

Ekots undersökning oroade och väckte frågor.
Kartläggningen höll inte den kvalitet man kunde förvänta sig.
Det betyder inte att debatten bör avslutas.

(taget härifrån)

Det här känns lite Donal Boström all over. Boströms ingen-rök-utan-eld-artikel tvingade till och med fram kulturjournalistbasharen Jan Guillou att försvara Aftonbladet. Karin Olsson, fortfarande ganska ny på jobbet, öppnar för en hel del spännande journalistik.

Hur reagerar du på ”Kulturavbrott – Karin Olsson sätter tonen” på Goindy?

* Jag blir glad – 131
* Jag blir arg – 131
* Jag blir nyfiken – 1
* Jag bryr mig inte – 98348347312346442167

4 kommentarer till Kulturavbrott – Karin Olsson sätter tonen

  1. Henrik skriver:

    Samtidigt från SD:s tankesmedja:

    ”Bara för att det har visat sig att den globala uppvärmningen inte har med invandringen, eller Islam, eller osvenska värderingar, att göra, betyder inte det att debatten bör avslutas.”

    • Indy skriver:

      Var någonstans har jag hört den här sortens argumentation förut?

      – Kritiken som riktats mot ditt valprogram har ofta gått ut på att de frågor som du har ”lyft debatten om” är undantagsfall och i somliga fall aldrig har förekommit. Vad har du för belägg för att till exempel 58 % av alla dagis var träningsläger för lesbiska talibaner innan du kom in i riksdagen?
      (Journalist ställer Mainer mot väggen, Mainer vid Götlaborgspolisen – kapitel 47)

      I mitt samhälle får inga brottslingar se på TV!
      – Men är det så väl övervägt? stammade en stämma ur skocken.
      – Det där argumentet daltar med brottslingar! röt Mainer tillbaka. I mitt samhälle skall alla snattare tvingas anmäla sig till ett speciellt snattarregister och hängas ut varje dag på familjesidorna i lokalpressen.
      – Du vill alltså gå in och bestämma över lokalpressen? frågade en tjomme.
      – Det är ett förslag, svarade Mainer. Vi har ännu inte sett över regelverket men vi är nöjda med att ha lyft debatten.
      (Mainer kör ett riff om sitt partiprogram, Mainer vid Götlaborgspolisen – kapitel 26)

  2. Henrik skriver:

    Det är det som är så bra med deckare, de fångar tidsandan, de väjer inte för att säga som det är.

    • Indy skriver:

      Arvet efter Sjöwall & Wahlöö! Det här blir året då jag byter Mats Knutsson mot Liza Marklund.

      *läser Gömda*

      *muttrar för mig själv medan jag läser*

      …Typiskt ”män med mörka ögon” att inte respektera kvinnor…

Kommentera

