Kultursidorna – kombinerar högt och lågt bara därför att locka till ett skratt

Det har påpekats att inläggen på GoIndy är för långa och, efter att ha ögnat igenom det senaste inlägget, är jag villig att hålla med. Inte ens en trojka bestående av Gordon Browns, David Camerons och Nick Cleggs mödrar skulle kunna arbeta upp nog med motivation att överväga att läsa live-bloggandet från den andra valdebatten.

Det är därför vi har, tack och lov, en kultursida. När världen utanför blir för tung och svårförstådd slänger vi in lite kultur, det vill säga underhållning, och vips känns allt bättre. Idag bjuder Indy på ett skämt som kombinerar högt och lågt. Det talar med bönder på vises språk och med vise på bönders språk. En upphöjd tjeckisk författare och daterad komik från Västgöta-slätten:

kunderakommer

Kunder'a kômmer, Kunder'a går, på Roys och Rogers mack!

Hur reagerar du på ”Kultursidorna – kombinerar högt och lågt bara därför att locka till ett skratt” på Goindy?

* Jag blir glad – 0
* Jag blir arg – 661
* Jag blir nyfiken –0
* Jag bryr mig inte – 97933489324013032238

Kommentera

