Varning för nyheter? Härnösand

På tok för sent under dagen. Ingen möjlighet att länka någonstans. Jag har egentligen slarvat bort beviset och borde lägga ned fallet. Case Closedish.

Mellan Ekot och Spanarna görs det en påa inför Studio Ett. I påan ställer de frågan om hur man går vidare efter en händelse som den som inträffat i Härnösand. Fuck knows. Ärligt talat så bryr jag mig inte, och i mitt huvud är det en sund reaktion. Utgår Studio Ett från inställningen att deras genomsnittliga lyssnare går omkring och oroar sig för att han/hon ska falla offer i ett trippelmord? Kanske det.

Min reaktion (vilket givetvis, förutom min total brist på känslomässigt engagemang, INTE inkluderar att jag öppnar upp en flaska champagne och gör en liten jigg i vardagsrummet) får mig att ifrågasätta mig själv som en kallhamrad cyniker.

Jag beslutar mig genast att bestraffa mig själv genom att hytta med näven mot min spegelbild.

Kommentera

