Sommarföljetongen – kapitel 3

– Mr Brad Pitt?

Mannen vaknade till i sin flygplansstol. Flygvärdinnan hade gjort det vanliga misstaget att förväxla honom med Brad Pitt. Den välrenommerade professorn i symbolik, läran om symboler, skakade på huvudet och avfyrade ett avväpnade leende.
– Jag är ledsen men jag är inte den du tror att jag är.
– Åh, jag är så ledsen att jag störde er, sa flygvärdinnan och rodnade.
– Jag ser att ni har ett block i era händer, sa mannen och nickade mot blocket och pennan som flygvärdinnan höll i sina händer. Stoppa mig om jag har fel men det verkar som att ni är en så kallad groupie, med en viss dragning till kända filmskådisar.
– Hur… kunde ni… veta? stammade flygvärdinnan.
– Jag är välrenommerad professor i symbolik, sa mannen. Jag är expert på att tyda tecken.
Flygvärdinnan kollade storögt på professorn.
– Så, började mannen. Tänker ni låta mig signera ert block?
Flygvärdinnan sträckte fram blocket till mannen. Mannen skrev sin autograf och lämnade tillbaka blocket.
– Tack, sa flygvärdinnan. Tack så hemskt mycket!
– Och när ni ändå är här, sa mannen. Skulle ni kunna hämta mig ett glas rödvin är ni snäll?
– Självklart, sa flygvärdinnan. Självklart mister…
Flygvärdinnan kollade på det signerade blocket.
– Självklart mister Richard Arriso!

En kommentar till Sommarföljetongen – kapitel 3

  1. Optimiz skriver:

    Coolt att man först inte fick reda på vem mannen var men att man sen fick reda på vem mannen var när flygvärdinnan läste på det signerade blocket och att man fick en insyn i vad symbolik är för något genom att den välrenommerade professorn tydde tecken hos flygvärdinnan och att man fick reda på att den välrenommerade professorn ser ut som Brad Pitt utan att författaren skrev typ ”den välrenommerade professorn såg ut som Brad Pitt” utan istället lät flygvärdinnan förväxla den välrenommerade professorn med Brad Pitt!

Kommentera

