Innan liket har kallnat… Nazi-valet 2010 pt2

Inlägget om tonläget bland svenska journalistkåren har inte hunnit åldras 8 timmar innan det här landar i mitt knä. En sosse har gjort följande statusuppdatering på facebook vid något tillfälle:

Käre Gud, i år tog du ifrån mig min favoskådis Patrick Swayze. Du tog ifrån mig min favorithårdrockare Dio. Du tog ifrån mig min favosångare Michael Jackson. Så nu vill jag bara att Du ska veta att min favoritpolitiker är Fredrik Reinfeldt… AMEN!

Det är inte Roast på Berns-nivå* direkt men det ligger helt i linje med min vision om riksdagsvalet 2010 som året då kontrovers-googlandet med ljus och lykta kommer att slå rekord.

*Det är aning högre nivå på det här skämtet.

Kommentera

