Sommarföljetongen – kapitel 18

Algerna hade slingrat sig kring hans armar och ben! Han försökte att skrika men det enda som hände var att hans lungor tömdes på syre. Istället för ljud kom en strid ström med bubblor som sökte sig mot ytan.

Han var mycket nära att dö av asfyxi (kväving)!

4 kommentarer till Sommarföljetongen – kapitel 18

  1. Optimiz skriver:

    Det här kapitlet var ”skrämformativt”! Det var både skrämmande OCH informativt!

  2. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    Nästa gång någon hostar ska jag fråga om personen håller på att dö av asfyxi (kvävning).

  3. UBackman skriver:

    Jag brukar läsa på tunnelbanan på vägen till mitt jobb. När jag läser det här kapitlet kommer jag med största sannolikhet hinna med två kapitel, eftersom det var så kort.

  4. Peti Meter skriver:

    Det verkar saknas, inte bara en korrekturläsare, utan även en redaktör i det här hafsverket. Vem är det som stryps av alger? Arroso, som nyss satt i godan ro och slumrade i bilen? Eller någon helt annan? Ytterligare ett alternativ är att det rör sig om någon sorts drömsekvens. Oklart och förvirrande för läsaren, hur som helst!! Lägg till stavfelet i ett tidigare kapitel och jag ställer mig ytterst tveksam till detta ”konstnärliga verk”.

Kommentera

