Sommarföljetongen – kapitel 23

– Jösses! sa Janus Looke. Jösses! Herregud! Vad har hänt? Är det någon som har slagit dig?

Arriso reste sig försiktigt. Han stapplade till men fångades upp av Janus Looke. Agent Cooper kom springandes runt hörnet.

– Jösses! sa Cooper. Jösses! Herregud! Vad har hänt? Är det någon som har slagit Arriso?

– Det är lugnt, sluddrade Arriso. Jag klarar mig. Hann ni se vem som slog ned mig?
– Jag såg en man i svart springa bort mot skogen, sa Janus Looke. Han hade redan ett för stort försprång när jag såg honom.
– Ska jag jaga efter honom med bilen, frågade Cooper.
– Nej, sa Arriso. Jag tror att vi har förlorat honom. Vi får nog erkänna oss besegrade den här gången.

De tre männen gick tillbaka till bilen. Arriso kände försiktigt med handen mot sitt huvud. Han hade en fått en rejäl bula på högra baksidan av huvudet. Det bultade och ömmade. De steg in i bilen och lämnade laboratoriet. Det var dags för att göra ett hembesök hos Steiner.

Det var även dags för ett återseende för Arriso.

2 kommentarer till Sommarföljetongen – kapitel 23

  1. f1dd3 skriver:

    Jag var SÅ nära att ge upp sommarföljetongen men nu blev det spännande igen.

  2. Peti Meter skriver:

    Det gläder mig att författaren lyckats stava rätt till ordet ”lugnt” (sjunde raden uppifrån). Många missar här, och stavar istället ”lungt”, eller rentav ”lungnt”. En uppmuntrande detalj som eventuellt kan uppväga tidigare nämnda missar.

Kommentera

