Sommarföljetongen – Ställ dina frågor till författaren

Sommarföljetongen på GoIndy har varit en succé. På tisdagskvällen kommer den välkände akademikern, som nu även kan titulera sig succéförfattare, Willy Horizont att svara på just Dina frågor. Skriv Din fråga som en kommentar på det här inlägget och Du har chansen att få just Din fråga besvarad.

16 kommentarer till Sommarföljetongen – Ställ dina frågor till författaren

  1. UBackman skriver:

    Jag, och säkert många av barnen i min klass, undrar hur mycket Willy Horizont som det finns i Richard Arriso?

  2. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    Jag undrar också hur mycket Willy Horizont som det finns i Richard Arriso.

  3. Mona R Kvist skriver:

    Själv är jag väldigt nyfiken på hur herr Horizont ser på hotet mot monarkin? Kommer Prins Daniel att bli den stärkande kraft som behövs?
    Sen skulle jag gärna vilja veta vilken som är herr Horizonts älsklingsrätt? Och vilka tre saker han skulle ta med sig om han någon gång blev strandad på en öde ö?

  4. Ms Peti Meter skriver:

    Vad har författaren för utbildning? Är det möjligen så att han är ”självlärd” och tycker sig vara ett sådant ”litterärt naturbarn”, så höjd över oss vanliga ”dödliga” att han inte behöver bekymra sig om ”små” ”detaljer” som stavning, grammatik m m?

  5. Optimiz skriver:

    Hej Willy Horizont!

    Jag har läst alla kapitel hittills och kommer definitivt att köpa sommarföljetongen när den kommer ut i handeln.

    Jag funderar på att starta en facebook-grupp där man kan vara medlem.

    /Roger

  6. larolof skriver:

    Hej,

    Jag arbetar på ett medelstort företag i speditionsbranschen. På sju år har vi gått från att vara en liten rörelse, två polare och en bil, till att ha blivit ledande på orten. Under resans gång så att säga har verksamheten utvecklats och vi har blivit fler. Just nu är vi elva och en halv (två deltidare som hjälper till under lov och helger) och vi siktar på att anställa fler så fort den värsta krisen har blåst över. Dessutom kommer en av våra mest uppskattade medarbetare, Kenneth, tillbaka till hösten efter några pappamånader kombinerat med (välbehövd) semester. Det är något som vi alla ser fram emot; det blir inte samma sak om inte Kenneth är med!

    Kenneth kommer att få två överraskningar när han dyker upp igen: dels har vi bytt ut den gamla printern (prt002) på andra våningen och dels har Massoud rakat av sig sin mustasch. Inte för att vara sån men vem kunde ana att det dolde sig en så stilig karl bakom snorbromsen? ISO-standardiseringen som Kenneth var med och startade upp under hösten 2009 har legat i träda men vi ser fram mot att återuppta det arbetet när han är tillbaka. Just nu är vi dessutom uppe i en upphandlingsprocess där vi kan komma att bli att fasta partners med ett företag i grannkommunen. Förhoppningsvis kan det komma till skott under våren 2011.

    Mycket hänger på att vi kan samköra våra system – ett digert arbete som vi har bett en lokal förmåga att hjälpa oss med. Det är Mattias Himmler, en skärpt kille som precis gått ut teknis, som har varit över och assisterat med den biten. På sikt tror jag att vårt företag skulle behöva en IT-kille på heltid, eftersom våra beställningar i allt större omfattning kommer in över nätet. Under perioden 2005-2009 ökade trafiken på vår hemsida med 32 % faktiskt. Rätt imponerande, om jag får säga det själv.

    Det sagt så finns det några små åskmoln på den annars så blå himlen. Mona i receptionen kommer att gå i pension 2011. Det är synd på en så erfaren och uppskattad medarbetare; Mona är lite av en morsa för oss på firman. Förhoppningsvis kommer hon att komma förbi och titta till oss även efter att hon har slutat. En annan utmaning för framtiden är att Peter, en av våra chaufförer, har snackat om att ta ledigt i ett halvår och resa jorden runt. Det skulle i så fall att innebära att vi kommer få vända oss till något bemanningsföretag och plocka in en ersättare under tiden för Peters resa. Å andra sidan har Peter tagit upp jorden-runt-resan både under 2007, i ett mejl, och 2008, under en diskussion vid lunchbordet, så det behöver inte betyda att resan kommer att bli av den här gången heller. Bäst att låta vara osagt.

    På det stora hela ser det ut att gå bra för vårt företag. Utmaningarna som jag har räknat upp behöver inte nödvändigtvis vara till ondo. Faktum är att det var under Cillas mammaledighet som vi plockade in Ulf som ersättare. Det som skulle varit en visstidsanställning har utvecklats till en fast tjänst. Visserligen berodde det på att Cilla fick ett anbud att gå vidare i sin karriär under tiden som hon var ledig. Idag, tre år senare, är Ulf inte bara en mycket uppskattad medarbetare utan också en riktig supervärvning till företagets golfgäng!

    Mvh
    Lars-Olof Sandelius
    JonSand – vi levererar i tid!

  7. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    Jag skulle vilja veta hur mycket Willy Horizont som det finns i Richard Arriso.

  8. KTulteelainen skriver:

    Jag undrar vad Willy Horizont har för människosyn egentligen?

  9. Peti Meter skriver:

    Kände inte till JonSands tidigare, men det verkar vara ett mycket intressant företag med en både driftig och socialt kompetent chef. En bra slogan har de också – vem vill inte ha levererat i tid!
    Det jag nu undrar är om JonSands möjligen är i behov av en professionell korrekturläsare med ”stabilt” psyke och mer än tjugo års yrkeserfarenhet. Jag är van att hålla många ”bollar” i luften och är stolt över att kunna säga att jag under dessa tjugo år endast har begått ett (=1) misstag. (Skulle någon hävda något annat så skulle jag vilja säga att man ska inte kasta sten när man sitter i glashus och prata med Ola Järnehag eller Pia Rust så får ni höra en HELT annan sida av saken.)
    Vore oerhört tacksam om ni kunde vidarebefordra detta till Larsa (som jag på skoj skulle kunna kalla honom om vi blev närmare bekanta😉 snarast möjligt.

  10. Mona R Kvist skriver:

    Hoppas att detta är okej, men jag skulle vilja ställa en fråga till U Backman. Var det möjligen er jag såg igår på Stockholms Stadsbibliotek vid fyratiden, gående mot utgången med en stor volym av ”Sveriges fåglar” under armen? Ni hade tweedkavaj med mockaförstärkta armbågar, glasögon och en kvarglömd reservoarpenna bakom ena örat. Vore så skojigt om vi mötts i verkliga livet!

  11. UBackman skriver:

    Hej Mona,

    Till att börja med: låt oss använda ”du”. ”Ni” och ”Er” låter plural i mina öron!

    Nej, det var inte mig du såg på Stockholms stadsbibliotek. Under helgen har jag och kompisarna från syjuntan nämligen varit på spa. Skönt att koppla av en helg innan man ska tillbaka ”till skolan” igen!

    När det kommer till klädseln så är det två rätt: glasögonen och pennan (;-)) är mig på pricken. Tweedkavaj har jag aldrig ägt, tack gode Gud för det. I mitt yrke måste jag klä mig korrekt för att inte dra fokus från lärdomarna som jag förmedlar till mina elever. Jag brukar blanda mina fynd på H&M med lite second hand-plagg för en personlig touch.

    Hälsningar,
    Ulla

  12. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    This comment has been removed by a moderator. Replies may also be deleted.

  13. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    This comment has been removed by a moderator. Replies may also be deleted.

  14. ¤-*Stjärnfl1kka96*^* skriver:

    Hej,

    Anna i paralellklassen säger att gympa-Lasse är jätteäcklig men jag tycker att han är bra för att jag och Jennie behövde inte springa skogsloppet föra hösten och till sommaren ska vi antagligen bo två veckor i hennes föräldrars stuga som ligger nära ett stall där det finns jättemånga hästar och de har sjettisar också som är fina men kan vara lite bråkiga.

    Jag skulle bli jätteglad om du ville visa en bild på Bill ifrån Tokyo Hotel.

    *-Kramizar-*

  15. HrCamden - grattis aliansen vilken härlig seger! skriver:

    This comment has been removed by a moderator. Replies may also be deleted.

  16. Indy skriver:

    Sista chansen! Frågor efter ställda efter klockan 16:00 kommer inte att besvaras.

Kommentera

