Vincent, 2, fick spis

Vincent

Vincent, 2, fortfarande vid spisen

Vincent, 2, fick spis över sig, rapporterar Expressen. Irina Stapley ställer glatt upp och ger dagens vårdslösa mödrar ett ansikte. Och Vincent själv verkar, av bilden att döma, inte ha lärt sig någonting alls av incidenten.

Göran Hägglund förväntas under dagen att begära att säkerheten i de svenska köken förbättras. Ett förslag som har höjts i KD är bland annat att kedja fast en kvinna vid spisen för att hindra att den ska tippa över.

2 kommentarer till Vincent, 2, fick spis

  1. Irina Stapley skriver:

    Sådana bloggare som dig ska förbjudas på weben!
    Jag mår illa bara att tänka att det finns mäniskor som DIG, som inte har medkänsla för andras lidande. För din kännedom fick min son Vincent andra grads bränskader. Och vem är du för att kalla mig för en vårdlös mor?

    • Indy skriver:

      Jag ber om ursäkt om jag inte har varit tillräckligt empatisk. Givetvis känner jag med dig och inte minst din sons lidande. Jag ifrågasätter inte heller att du inte skulle vara en god mor.

      MEN.

      På min (nuvarande avsomnade) blogg har jag haft för vana att skriva med satirisk ton och en stor dos mediekritik. I reportaget om Vincents hemska olycka fanns det en stor skillnad mellan artikeln och bilden som illustrerade storyn. Det stora glappet mellan den brutala verkligheten (ett brännskadat barn) och dig och Vincent med glada miner vid just spisen fick mig att reagera.

      Låt mig en än gång göra det klart att jag led med Vincent i hans olycka och att jag önskar honom allt väl. Det var vare sig Vincent, dig, eller ditt mödraskap, som jag var ute efter att håna utan just den, i mina ögon, osmakliga bildsättningen.

      /GoIndy

Kommentera

