Sommarföljetongen – kapitel 36

Dörren öppnades.

Bakom dörren stod en blond kvinna i en röd klänning. Hon var i de mellersta tjugo. Hennes ögon var blå och syntes under en rak lugg.

– Hej, mitt namn är Richard Arriso, sa Richard Arriso. Jag söker Anna Steiner.
– Anna Steiner bor inte här längre, svarade blondinen.
– Konstigt, sa Arriso. Enligt mina papper ska hon bo här.
– Anna har flyttat, sa blondinen. Hon flyttade för ett år sedan.
– Vet du var hon flyttade? frågade Arriso.
– Ingen aning, svarade blondinen. Kanske utomlands.

Arriso nickade eftertänksamt.

– Då ska inte jag störa längre, fröken…?
– Ingen fara, svarade blondinen och log för första gången. Jag heter Rita Sennarn.
– Tack så mycket Rita Sennarn, sa Arriso.

Dörren stängdes och Arriso började gå igenom korridoren, samma väg som han hade kommit, på väg på bilen.

Plötsligt öppnades en dörr!

En kommentar till Sommarföljetongen – kapitel 36

  1. Walter Stadtdorf skriver:

    Vad heter fröken?
    Agram An.
    Trevligt.

    Hör i fel vete!

Kommentera

