Sommarföljetongen: Willy Horizont presenterar sina klassiska favoriter – pt1

I samband med att Sommarföljetongen ges ut på W***er Förlag till hösten har Willy Horizont beslutat att, tillsammans med förläggaren, tillika nazistjägaren, Svante W***er att ge ut en cd-skiva med Willy Horizonts klassiska favoriter.

– Jag tror att mannen på gatan fortfarande kommer att se mig främst som en man av ord, förklarar Willy Horizont. Mina akademiska verk om svenska kungar och svält och annat elände lär fortfarande vara det som din vanlige ”allsång-på-skansen”-”taco-framför-TVn-på-fredag”-”jag-är-kritisk-mot-dagens-flyktingpolitik”-”häng-pedofiler-i-närmsta-träd”-”kul-att-det-händer-något-i-trakten”-”de-där-fina-gubbarna-nere-i-Bryssel-med-sina-fallskärmar”-man kommer att associerar till när han hör mitt namn.

– När Svante [W***er, red.anm] först frågade trodde jag att han skämtade men efter lite snack och ett glas rött så var jag övertygad om att det var en bra idé! Jag menar om jag, genom min samlingsskiva, kan öka medvetenhet om den klassiska musiken känner jag att det är ett fenomenalt tilltag, säger Horizont och kranar upp ytterligare ett glas Agramont Crianza.

11 kommentarer till Sommarföljetongen: Willy Horizont presenterar sina klassiska favoriter – pt1

  1. Walter Stadtdorf skriver:

    Äntligen!

  2. MGoldenhawk57 skriver:

    Jag anar sarkasm bakom Walter Stadtdorfs inlägg. Det är typiskt Jante-Sverige att hela tiden fnysa åt andras framgångar. Det är den där trista attityden som håller tillbaka entreprenörerna i det här landet. Och, som Horizont själv skriver, om den här skivan kan öka intresset för den klassiska musiken så tycker jag att det är en mycket angelägen skiva.

    Yours Truly,
    Margareta

    • Walter Stadtdorf skriver:

      Utan att veta något mer om skivan än att det är Willy Horizont som har samlat sina klassiska favoriter känner jag att mitt intresse för att sätta en pistol mot tinningen har ökat dramatiskt.

  3. Optimiz skriver:

    Jag kan inte så mycket om klassisk musik men jag känner genast ett sug efter att köpa Willy Horizonts klassiska favoriter! Jag undrar om han inte har smugit in några ledtrådar till Sommarföljetongen bland låtarna? Jag kommer definitivt att lyssna på Horizonts klassiska favoriter samtidigt som jag läser Sommarföljetongen!

  4. UBackman skriver:

    Jag är ingen fantast av klassisk musik utan lyssnar mest på sånt som var ”inne” när jag var ung och hade tid att lyssna på musik; Bowie, Marianne Faithful och Tracy Chapman. Trots det tycker jag att det ska bli intressant att höra vad Willy Horizont lyssnar på. Det blir en ny, spännande infallsvinkel på hans författarskap.

  5. Mona R Kvist skriver:

    Jättebra idé, tycker jag. Och vågar jag komma med ett eget litet förslag så visst hade det varit trevligt med en Willy Horizont-mazarin? Kanske med blåbärsfyllning, och en gul smörkrämsglasyr. Jag och mina väninnor hade i alla fall stått först i kön på konditoriet!

    • Walter Stadtdorf skriver:

      Eller varför inte en boll av kompakt smör rullat i kokos: ”vit-medelklass-boll”?

  6. Mona R Kvist skriver:

    Det där låter inte så nyttigt. Smöret är det bäst att ta det försiktigt med om man vill behålla figuren!
    Tycker inte heller att namnet var riktigt bra, det känns lite onödigt långt och krångligt. ”Vitboll”, kort och gott, vore i så fall snärtigare, men det ger åtminstone mig associationer till snöbollar och nu är det ju sommar och sol🙂

    • Walter Stadtdorf skriver:

      Kombinationen ”Willy Horizont + spänningsroman” känns inte helt främmande ifrån kombinationen ”snöboll + sommar och sol”.

  7. Mona R Kvist skriver:

    Nu tycker jag att din ton börjar bli lite tråkig. Det här ska väl vara ett glatt och trevligt forum för alla oss som gillar Willy Horizont och hans spännande följetong, inte en plats där man kritiserar författaren eller kommer med spydiga kommentarer. Låt oss behandla varandra med respekt och värdighet – vi är ju ändå svenskar, som jag brukar säga!🙂

Kommentera

