Sommarföljetongen: Willy Horizont presenterar sina klassiska favoriter – pt2

Tillsammans med Prague City Philharmonic Orchestra och Riga Chamber Players (båda kända genom sin medverkan på skivbolaget Naxos skivor) presenterar den välrenommerade akademikern Willy Horizont Richard Arrisos Klassiska Pärlor.

Återupplev klassisk musik genom klassiska mästerverk som Beethovens Für Elise eller varför inte drömma dig iväg från vardagens livspussel med hjälp av Beethovens Femte Symfoni? En inre resa till det dekadenta Paris medelst Offenbachs klassiska Can-Can, grilla på verandan till Bizets festliga Habanera, njut i hängmattan av Wagners Valkyrieritten eller återupplev barndomsminnen av SVTs testbild till tonerna av Johan Sebastian Bachs fina bit Air? En riktig klassiker! Lägg där till klassiska mästerverk av Mozart och Vivaldi och du har dryga timmen av klassiska favoriter värdiga en välrenommerad professor i symbolik.

Beställ ditt exemplar redan idag och du får dessutom ett plastfodral med fint vinrött tyg inuti som passar bra till läsglasögon eller som förvaringslåda till bilnycklar GRATIS! Om du anger koden ”W***er Förlag” på din beställning får du dessutom 30 % rabatt på Willy Horizonts tidigare titlar som t ex

Svenska Konungar – troner från fornstora da´r,
Svält och annat elände
,
Käre Prins Daniel – Den svenska kungalängden talar till kronprinsessan Victorias gemål
samt den kontroversiella
Karl XII – hjältekonungen?
där Horizont med hjälp av historiska fakta river ned myten om den så kallade hjältekonungen, kritiskt granskar dennes fälttåg ur socialt, politiskt och ekonomiskt perspektiv och dessutom skildrar Karl XII vistelse i Turkiet och de spår som detta har satt i dagens svenska samhälle. (Så kallade skinnskallar bör nog ta sig en rejäl funderare på sitt osofistikerade 30:e november-firande efter att ha läst Horizonts bok!)

Willy Horizont presenterar Richard Arrisos Klassiska Pärlor på W***er Förlag.

7 kommentarer till Sommarföljetongen: Willy Horizont presenterar sina klassiska favoriter – pt2

  1. Walter Stadtdorf skriver:

    …Eller varför inte njuta i skenet av ett brinnande exemplar av Willy Horizonts spänningsroman till tonerna av Bloodhound Gangs klassiska ”Fire Water Burn”!

  2. UBackman skriver:

    Jag tyckte om ”Käre Prins Daniel”. Det var intressant när Gustav III gav tips om att stötta kulturen!

  3. Mona R Kvist skriver:

    Jag är en rätt van deckarläsare, om jag får säga det själv (har bl a läst alla böcker av Agatha Christie och Camilla Läckberg), och nu fick jag en tokig tanke! Tänk om dessa klassiska verk, dessa Willy Horizonts favoriter, i själva verket är ledtrådar till följetongen! Det vore ju rysligt spännande!

    • Optimiz skriver:

      Jag kommer läsa ”Sommarföljetongen” medan jag lyssnar på ”Richard Arrisos Klassiska Pärlor”! Jag funderar på att tanka ned ”Richard Arrisos Klassiska Pärlor” till min IPod så att jag kan somna in till dem när jag går och lägger mig! Kanske genomskådar jag mördaren i sömnen!

  4. Stig - erfaren inte gammal! skriver:

    För alla de som har tänkt att beställa ”Svenska Konungar – troner från fornstora da´r” måste jag påpeka att det förmodligen har smugit sig in ett tryck fel på sidan 262. Horizont skriver att Gustav II Adolf anlände till München i början av maj 1632. Genom min egen research har jag hittat bevis för att GIIA faktiskt dök upp där redan i februari och genom förde ett möte med Sigismund III Vasa. Detta var en del av en katolskt komplott som fortfarande påverkar politiken än idag och speciellt när allt mer makt över ekonomin går till Bryssel (= Vatikanen!). Både GIIA och Sigismund III Vasa dog samma år, 1632.

    Slump?

    Och då har jag ändå ännu inte berättat om polackerna (= katolikerna!) som skulle laga min grannes tak förra hösten!

Kommentera

