På resande fot 4

Ett par, han tysk och hon från något sydeuropeiskt land, står bakom mig i kön.

”Det här påminner mig om när jag nästan missade ett plan från Frankfurt” inleder mannen.

Efter den här spoilern (att mannen redan i pitch-stadiet avslöjar att han hann med planet) följer en fem minuter lång utläggning som är bedövande tråkig. Den enda informationen som jag möjligtvis får med mig är att det alltid är längre köer i Frankfurt än i München.

Hade den här mannen fötts på den tiden då människor samlades runt lägerelden för att berätta sagor hade han med största sannolikhet blivit bunden och lämnad som föda åt den sabeltandade tigern.

Kommentera

