Inflation

En intressant artikel som, jag som har mitt förstanamn placerat som god trea i namnordning, kan relatera till. I England där jag har bott under ett par år har jag accepterat att ständigt kallas vid mitt ”första” förnamn, vilket gör att jag blir far så att säga.

Jag blir ”jr”.

OK. Problemet finns och det är förståeligt. Men är det tillfälle att ta till de tunga artilleripjäserna ”diskriminerad” och ”kränkt”? Nej, om man frågar mig.

Diskriminering och kränkningar finns och är allvarliga saker. Därför är det viktigt att se till att de inte avdramatiseras genom sånt här nonsens.

Kommentera

