Death of a Disco Dancer pt2

Så här skrev jag tidigare om Sydsvenskans skildring av Per Oscarssons resp Bobby Farells död.

Jag gjorde slag i saken och hörde av mig till Sydsvenskans läsarombudsman som i sin tur, efter ett par dagar – undrar vad en Frostberg eller en Mildner hade sagt om den väntetiden? – skickade han mig vidare till den ansvarige för ”fyrfärgaren” och kommentarfunktionen som i sin tur, efter ett par dagar skriver följande:

Hej Christian,

Ledsen för sent svar. Så här i efterhand kan man konstatera att vi förmodligen inte borde ha haft alternativen glad/arg på just de artiklarna. Och jag tycker även att man kunde ha fått kommentera/minnas Per Oscarsson i kommentarerna. Att någon antydde att Farrell hade AIDS borde ha plockats bort omedelbart.

Hoppas svaren förtydligar lite.

Mvh,

Niklas Lundell, nyhetschef.

Så vad gör man med det här svaret? Pudel? Check! Fuck up? Alldeles säkert. Korrektion och ursäkt i tidningen? Knappast. Risk för återkommande snedsteg på grund av den här desperata jakten på läsarkontakt? Mycket troligt.

Case closed.

Kommentera

