Di(s)(s)ku(s)ionen om ny (s)-ledare. (s). (s). (s)!

Uttjatningstaktiken.

Om någon vid Mona Sahlins avgång framstod som en ung, inspirerande och lovande talang som kunde vinna såväl socialdemokratisk kärnväljare som den urbana medelklassen och kombinerade ett brinnande intresse för fackligt engagemang såväl som en vilja att omvärdera gamla teser om skatter och hushållsnära tjänster har nu medias kvarnar malt så hårt att denne idag framstår ungefär lika fräsch som Lennart Bodström.

Visa mig en bild av Sven-Erik Österberg och jag ser Akropolis på insidan av ögonlocken. Säg namnet ”Veronica Palm” och jag ser män som gräver i Birka. Flashar Pär Nuder förbi i rutan kommer jag sitta kvar i tron om att Nils-Petter Sundgren har fått tillbaka Filmkrönikan.

Det här är inget nytt. Det var ungefär det här som jag skrev om förra gången det begav sig. Den gången valde man att gå med Mona, vid det laget 15 år förbi hennes toppnotering. Stackars jävel. Nu återstå att se vad (s) kommer upp med den här gången. Och oavsett vem eller vad så kommer det med största sannolikhet vara något vi har sett och hört till leda.

Frammanat av den här artikeln.

Kommentera

